Ανάλυση του χαώδες συστήματος των Facebook μηνυμάτων

Κάποτε, το Facebook δεν επέτρεπε την αποστολή προσωπικών μηνυμάτων (μέσω chat) σε χρήστες οι οποίοι δεν ήταν φίλοι μας.

Στην πορεία αυτό άλλαξε και η ομάδα του δημοφιλέστερου Κοινωνικού Δικτύου μας παρουσίασε τα «Άλλα» μηνύματα, δίνοντας μας παράλληλα την δυνατότητα να τα φιλτράρουμε με το αυστηρό ή το βασικό σύστημα, ώστε να δεχόμαστε στα εισερχόμενα μονάχα μηνύματα των φίλων μας ή και  μηνύματα από άλλους χρήστες που ίσως γνωρίζαμε, αντίστοιχα.

Σήμερα, το σύστημα των μηνυμάτων έχει αλλάξει για άλλη μια φορά, αφού τη θέση των εισερχομένων έχουν πάρει τα «Πρόσφατα» μηνύματα, τη θέση των «Άλλων» έχουν πάρει τα «Αιτήματα μηνυμάτων» και το φιλτράρισμα έχει εντελώς εξαφανιστεί.

Έως και χθες, πίστευα πως υπάρχουν μονάχα οι δύο προηγούμενες κατηγορίες μηνυμάτων, για τις οποίες πάντοτε λαμβάνω ειδοποίηση για νέα μηνύματα από φίλους ή μη φίλους χρήστες. Τότε ήταν που ανακάλυψα την κατηγορία «Φιλτραρισμένα» μηνύματα, μέσω της οποίας κάποιοι άνθρωποι προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μαζί μου και εγώ δεν είχα καμία απολύτως ιδέα γι’αυτό.

Πάμε να εξηγήσουμε λίγο πώς δουλεύει το τωρινό σύστημα των Facebook μηνυμάτων.

Τα «Πρόσφατα» Facebook μηνύματα

Τα «Πρόσφατα» είναι ο κύριος και προεπιλεγμένος χώρος των μηνυμάτων μας, αφού εκεί δεχόμαστε και προβάλλουμε μηνύματα από τους online φίλους μας και τις σελίδες με τις οποίες επικοινωνούμε.

Η πρόσβαση είναι άμεση τόσο μέσω υπολογιστή πατώντας το εικονίδιο Facebook εικονίδιο μηνυμάτων των μηνυμάτων, όσο και μέσω της εφαρμογής Messenger στις κινητές συσκευές κατά το άνοιγμα αυτής.

Δεχόμαστε ειδοποίηση για κάθε νέο «πρόσφατο» μήνυμα μέσω του εικονιδίου Facebook εικονίδιο μηνυμάτων των μηνυμάτων.

Τα Facebook «Αιτήματα μηνυμάτων»

Κάπου εδώ αρχίζει το μπέρδεμα. Τα «Αιτήματα μηνυμάτων» είναι ένας χώρος στον οποίο δεχόμαστε μηνύματα από χρήστες οι οποίοι δεν είναι φίλοι μας και το FB θεωρεί πως ίσως τους γνωρίζουμε, μάλλον μέσω των κοινών φίλων μας και άλλων παραγόντων.

Στον χώρο αυτό έχουμε την επιλογή να διαβάσουμε μηνύματα χωρίς να ειδοποιηθούν οι αποστολείς τους, και να επιλέξουμε αν θα τα αποδεχτούμε ή θα τα απορρίψουμε.

Η πρόσβαση σε αυτά τα μηνύματα βρίσκεται δύο κλικ μακρυά μέσω υπολογιστή, αφού πρέπει πρώτα να πατήσουμε το εικονίδιο Facebook πρόσφατα μηνύματα των μηνυμάτων και στη συνέχεια την επιλογή «Αιτήματα μηνυμάτων» στο πάνω αριστερό μέρος του πλαισίου που θα εμφανιστεί.

Όσον αφορά την πρόσβαση μέσω της εφαρμογής Messenger για κινητές συσκευές, η επιλογή είναι κρυμμένη στις ρυθμίσεις της εφαρμογής και εντοπίζεται ως εξής:

Facebook Messenger - Αιτήματα μηνυμάτων

1. Ανοίξτε το FB Messenger και κάντε κλικ στο εικονίδιοFacebook Messenger εικονίδιοστο κάτω δεξί μέρος της οθόνης.

2. Από το μενού που θα εμφανιστεί, επιλέξτε «Αιτήματα μηνυμάτων».

Δεχόμαστε ειδοποίηση για κάθε νέο «αίτημα μηνύματος» μέσω του εικονιδίου facebook εικονίδιο ειδοποιήσεων των ειδοποιήσεων.

Τα «Φιλτραρισμένα» Facebook μηνύματα

Δεν αρκούσαν ήδη δύο κατηγορίες μηνυμάτων, η ομάδα του δημοφιλέστερου Κοινωνικού Δικτύου αποφάσισε να δημιουργήσει και μία τρίτη.

Τα «Φιλτραρισμένα» είναι ένας χώρος στον οποίο δεχόμαστε μηνύματα από χρήστες οι οποίοι δεν είναι online φίλοι μας και το FB θεωρεί πως πρόκειται για spam.

Αντίθετα με τα «Αιτήματα μηνυμάτων», εδώ δεν έχουμε επιλογή να αποδεχτούμε ή να απορρίψουμε τα μηνύματα, αλλά τα διαβάζουμε κανονικά σαν τα «Πρόσφατα».

Η πρόσβαση μέσω υπολογιστή γίνεται μονάχα από τη σελίδα των μηνυμάτων και ως εξής:

1. Κάντε κλικ στον σύνδεσμο:
facebook.com/messages

Facebook φιλτραρισμένα μηνύματα2. Στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης σας, κάντε κλικ στην επιλογή «Περισσότερα».

3. Στο μενού που θα εμφανιστεί, κάντε κλικ στην επιλογή «Φιλτραρισμένα».

Η πρόσβαση μέσω της εφαρμογής Messenger είναι λίγο περισσότερο κρυμμένη και εντοπίζεται ως εξής:

Facebook Messenger - Αιτήματα μηνυμάτων

1. Ανοίξτε το FB Messenger και κάντε κλικ στο εικονίδιοFacebook Messenger εικονίδιοστο κάτω δεξί μέρος της οθόνης.

2. Από το μενού που θα εμφανιστεί, επιλέξτε «Αιτήματα μηνυμάτων».

Facebook Messenger - Φιλτραρισμένα μηνύματα4. Στη νέα οθόνη, πατήστε την επιλογή «ΠΡΟΒΟΛΗ ΦΙΛΤΡΑΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ».

Για τα «Φιλτραρισμένα» μηνύματα ΔΕΝ δεχόμαστε ειδοποιήσεις, παρά μόνο μπορούμε να τα ελέγχουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να βεβαιωθούμε πως δε χάσαμε κάποιο προσωπικό μήνυμα.

Τελικά, κατά πόσο λειτουργεί αποδοτικά το σύστημα των FB μηνυμάτων;

Στη δική μου περίπτωση, καθόλου αποδοτικά, μιας και στα «Φιλτραρισμένα» εντόπισα μηνύματα από χρήστες που ναι μεν δεν γνωρίζω προσωπικά και δεν είναι online φίλοι μου, όμως τα μηνύματα των οποίων σε καμία περίπτωση δεν αποτελούσαν spam και θα ήθελα να είχα δει πιο έγκαιρα.

Τα προηγούμενα μηνύματα που σας ανέφερα θα μπορούσαν άνετα να είχαν πάει στα «Αιτήματα μηνυμάτων» και το Facebook θα μπορούσε να λειτουργεί μονάχα με δύο κατηγορίες μηνυμάτων ή έστω να μας άφηνε να φιλτράρουμε εμείς τον τρόπο με τον οποίο δεχόμαστε μηνύματα ή να μας ειδοποιούσε για κάθε προσωπικό μήνυμα που δεχόμαστε.

Σχόλια & Απορίες

Πείτε μας στα σχόλια παρακάτω τις απορίες και τις παρατηρήσεις σας σχετικά με τον παραπάνω οδηγό.

Εγγραφή σε email Newsletter>

Πες το και στους φίλους σου 😉
Απ'όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντοτε googl-αρα για να ξεπεράσω τεχνολογικά εμπόδια που μου εμφανίζονταν. Κάπως έτσι έμαθα πολλά για τους υπολογιστές, το ίντερνετ, τα κινητά, κλπ. Ψάχνοντας και μόνο. Τώρα, ήρθε η στιγμή να μοιραστώ μαζί σας όσα περισσότερα μπορώ μέσω απλών τεχνολογικών οδηγών.