Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το hashtag και τη χρήση του

Τα τελευταία χρόνια μία λέξη που κυριαρχεί στον χώρο των Social Media είναι το λεγόμενο hashtag.

Συνήθως η ίδια η λέξη δεν αναφέρεται στις περισσότερες περιπτώσεις και αυτό που βλέπουμε είναι το σύμβολο «#» να ακολουθείται από μία ή περισσότερες λέξεις, ενωμένες.

Η χρήση του είναι τόσο σημαντική, αφού όπως θα έχετε παρατηρήσει έχει ξεφύγει από τα όρια του ίντερνετ και το συναντάμε και στα μέσα μαζικής επικοινωνίας, όπως για παράδειγμα στην τηλεόραση, είτε κάπου στην άκρη της οθόνης είτε ακόμη και σε ονομασίες εκπομπών.

Τι σημαίνει hashtag;

Η λέξη hashtag προέρχεται από την ένωση των δύο λέξεων «hash» + «tag».

Η λέξη «hash» περιγράφει το σύμβολο «#», αυτό που εμείς ονομάζουμε «δίεση». Η λέξη «tag» περιγράφει τον όρο «ετικέτα», δηλαδή με πιο απλά λόγια μια λέξη, έναν όρο.

Τι είναι το hashtag;

Σύμφωνα με το αγγλικό λεξικό της Οξφόρδης, είναι μία λέξη ή φράση που ακολουθείται μετά το σύμβολο «#» και χρησιμοποιείται σε Social Media sites και εφαρμογές, ειδικά στο Twitter, για τον εντοπισμό μηνυμάτων σε ένα συγκεκριμένο θέμα.

Για παράδειγμα, τα #exetastiki και #εξεταστική.

Όλως περιέργως, ελληνικό λήμμα για το hashtag δεν υπάρχει στη Βικιπαίδεια, για το λόγο αυτό μπορείτε να συμβουλευτείτε το αγγλικό της Wikipedia για περισσότερες ιστορικές πληροφορίες.

«Και ποια είναι η χρήση τους;», πολύ σωστά θα σκέφτεστε, αφού αυτό που βλέπετε είναι απλό κείμενο και δε διαφέρει.

Πώς λειτουργεί το hashtag;

Στα Social Media και στις εφαρμογές που επιτρέπουν τη χρήση hashtag, οποιοσδήποτε χρήστης μπορεί να πληκτρολογήσει μέσα σε μια δημοσίευση του (ή σχόλιο) ένα ή περισσότερα hashtags.

Αυτά στη συνέχεια μετατρέπονται αυτόματα σε συνδέσμους και εντάσσουν τη δημοσίευση ανάμεσα σε άλλες δημοσιεύσεις που περιέχουν τουλάχιστον ένα όμοιο hashtag.

Για παράδειγμα, δείτε το παρακάτω tweet.

Έχοντας εντάξει μέσα στο tweet τα «#hellenicpolice» και «#socialmediatips», αυτό σημαίνει πως το tweet εκτός από τους followers μας θα το δουν και όσοι αναζητήσουν tweets γύρω από τα θέματα hellenicpolice και socialmediatips, πατώντας πάνω σε αυτά σε οποιοδήποτε tweet τα περιέχει ή αναζητώντας τα.

Επομένως, κάποιος μπορεί να εισάγει ένα hashtag σε μια δημοσίευση του για να συμμετάσχει σε μια συζήτηση γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα ή απλά να πατήσει ένα hashtag σε οποιαδήποτε δημοσίευση για να ενημερωθεί για ένα συγκεκριμένο θέμα.

Ποια Social Media επιτρέπουν τη χρήση hashtag;

Η λίστα εν έτι 2016 είναι μεγάλη. Κάποια από τα δημοφιλή Social Media sites και apps που περιλαμβάνονται είναι τα εξής:

  • Facebook
  • YouTube
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
  • Google+
  • Tumblr
  • Vine

Πώς δημιουργώ ένα hashtag;

Για να αποφασίσεις ποιο hashtag θα χρησιμοποιήσεις καλό είναι πρώτα να κάνεις μια μικρή έρευνα, καθώς για ένα συγκεκριμένο θέμα μπορεί να υπάρχουν πολλά hashtags.

Ας πάρουμε για παράδειγμα τον Ολυμπιακό.

Το hashtag μπορεί να είναι #Ολυμπιακός, #olympiacos, #ΟΣΦΠ, #OSFP, #OlympiacosFC #OlympiacosBC… και πάει λέγοντας.

Όπως καταλάβατε ένα hashtag μπορεί να είναι γενικό ή μπορεί να είναι και πάρα πολύ συγκεκριμένο. Δείτε τι χρησιμοποιούν οι υπόλοιποι χρήστες.

Ας δούμε κάποιους κανόνες που ισχύουν για τη δημιουργία ενός hashtag:

  • Κατά κύριο λόγο γράφεται με λατινικούς χαρακτήρες (π.χ. #Ellada), όμως υπάρχουν περιπτώσεις Social Media και apps που επιτρέπουν και ελληνικούς χαρακτήρες (π.χ. #Ελλάδα).
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αριθμούς, γράμματα και το σύμβολο της κάτω παύλας «_» (π.χ. #Kalimera_Ellada και #April10). Τίποτα άλλο.
  • Τα κεφαλαία και πεζά γράμματα δεν παίζουν κάποιον ρόλο, παρά μόνο στην εμφάνιση για καλύτερη κατανόηση βλέποντας το (π.χ. #Ellada και #ellada είναι το ίδιο).
  • Αν χρησιμοποιήσετε παραπάνω από μία λέξεις, δεν πρέπει να αφήσετε κενό μεταξύ τους. Όλα κολλητά (π.χ. #SimeraEinaiKiriaki).
  • Μπορεί να ενταχθεί οπουδήποτε μέσα σε μια δημοσίευση (π.χ. στην αρχή, στο τέλος, στη μέση, κλπ).

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί πως βάζοντας hashtag δε σημαίνει απαραίτητα πως μια δημοσίευση μπορεί να προβληθεί δημόσια. Αν έχετε ορίσει να τη βλέπουν μονάχα οι φίλοι σας, θα συνεχίσουν να τη βλέπουν μονάχα αυτοί.

Κανόνες χρήσης ενός hashtag

Όταν ένας χρήστης μαθαίνει πως η δημοσίευση του μπορεί να φτάσει σε περισσότερους χρήστες με τη χρήση ενός hashtag, συνήθως το παρακάνει και χρησιμοποιεί πολλά. Κάποιες φορές πάρα πολλά.

Καλό είναι μία δημοσίευση να μην ξεπερνά τα 2-3 hashtags. Διαφορετικά ίσως θεωρηθεί και spam, με τον χρήστη να θέλει να μπει σε όσες περισσότερες συζητήσεις μπορεί.

Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζετε πως η δημοσίευση σας θα πρέπει να προσφέρει κάτι σε μια συζήτηση όταν χρησιμοποιείτε ένα συγκεκριμένο hashtag και όχι απλά να τα βάζετε σαν να είναι παιχνίδι.

Για παράδειγμα, αν μιλάτε για τα μαθηματικά και συνεισφέρετε σε μια συζήτηση για έναν αγώνα ποδοσφαίρου, τότε είστε εκτός θέματος.

Πού μπορώ να βρω hashtags για να χρησιμοποιήσω;

Αν δημιουργήσετε ένα δικό σας hashtag από το μηδέν, είναι πολύ πιθανό να το χρησιμοποιείτε μονάχα εσείς, οπότε δεν υπάρχει κάποια συζήτηση γύρω από αυτό.

Μπορεί να δείτε φίλους σας να ξυπνάνε το πρωί και να χρησιμοποιούν στις δημοσιεύσεις τους #KalimeraSeOlous #SimeraEinaiMiaOmorfiMera #OraGiaVoltaStinParalia. Δεν έχει νόημα αυτό που κάνουν.

Καλό είναι λοιπόν να συμμετέχετε σε συζητήσεις που ήδη τρέχουν και συμμετέχουν πολλοί χρήστες.

Μπορείτε να εντοπίσετε ένα hashtag με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή βλέποντας το σε κάποια δημοσίευση φίλου ή να το αναζητήσετε ή να ενημερωθείτε από sites που η δουλειά τους είναι αυτή (θα βρείτε πολλά ψάχνοντας στο Google).

Σχόλια & Απορίες

Πείτε μας στα σχόλια παρακάτω τις απορίες και τις παρατηρήσεις σας σχετικά με τον παραπάνω οδηγό.

Απ'όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντοτε googl-αρα για να ξεπεράσω τεχνολογικά εμπόδια που μου εμφανίζονταν. Κάπως έτσι έμαθα πολλά για τους υπολογιστές, το ίντερνετ, τα κινητά, κλπ. Ψάχνοντας και μόνο. Τώρα, ήρθε η στιγμή να μοιραστώ μαζί σας όσα περισσότερα μπορώ μέσω απλών τεχνολογικών οδηγών.