19 πληροφορίες που πρέπει να ξέρετε για τον λογαριασμό ΔΕΗ

Ανάλυση & επεξήγηση ενός λογαριασμού ΔΕΗ

Ένα θέμα το οποίο απασχολεί πολλούς από εσάς μέσα στο 2022 είναι αυτό της ηλεκτρικής ενέργειας και των λογαριασμών που καλείστε να πληρώσετε, οι οποίοι είναι φουσκωμένοι λόγω της ενεργειακής κρίσης.

Δεν έχει σημασία αν είστε πελάτες της ΔΕΗ ή κάποιου άλλου παρόχου, καθώς οι επιπτώσεις ισχύουν για όλους. Ο οδηγός αυτός έρχεται να ξεδιαλύνει κάποιους προβληματισμούς που ίσως έχετε και να σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα την κατάσταση.

Η σημαντικότερη αλλαγή πραγματοποιήθηκε την 1η Αυγούστου 2022, όπου η ρήτρα αναπροσαρμογής αναστάλθηκε (έως 1η Αυγούστου 2023) και ξεκίνησε η τιμή του ρεύματος να αλλάζει ανά μήνα.

Αυτό σημαίνει πως αν καταναλώσατε ρεύμα π.χ. από 5 Αυγούστου έως 7 Οκτωβρίου, θα χρεωθείτε με τρεις διαφορετικές τιμές για κάθε μήνα, δηλαδή:

  • Α’ τιμή για την περίοδο 5 Αυγούστου έως 31 Αυγούστου
  • Β’ τιμή για την περίοδο 1 Σεπτεμβρίου έως 30 Σεπτεμβρίου
  • Γ’ τιμή για την περίοδο 1 Οκτωβρίου έως 7 Οκτωβρίου

Όλα τα προηγούμενα θα αποτυπώνονται αναλυτικά στους λογαριασμούς που θα λαμβάνετε, στο πίσω μέρος τους αν είστε πελάτες της ΔΕΗ.

Ανάλυση & επεξήγηση ενός λογαριασμού ΔΕΗ

Επέλεξα την εταιρία ΔΕΗ και όχι κάποιον άλλον πάροχο, καθώς η πλειοψηφία των πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ανήκουν στη ΔΕΗ.

Οι πληροφορίες που θα βρείτε παρακάτω δεν αφορούν μονάχα τις χρεώσεις, αλλά γενικότερα την εικόνα ενός λογαριασμού οικίας και τις πληροφορίες που αυτός περιλαμβάνει και θεωρώ πως πρέπει να γνωρίζετε.

Μη δώσετε σημασία στις μαθηματικές πράξεις διότι έχουν επιλεγεί τυχαία τα νούμερα, όπως και οι πληροφορίες πελάτη. Σημασία έχει να καταλάβετε το νόημα όλων των προηγούμενων.

Μπροστινή όψη λογαριασμού

Ανάλυση & επεξήγηση ενός λογαριασμού ΔΕΗ

– 1 –

Στο πάνω δεξί μέρος του λογαριασμού βρίσκονται τα τηλέφωνα εξυπηρέτησης πελατών της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς επίσης και το κατάστημα ΔΕΗ στο οποίο υπάγεται η οικία.

Το τηλέφωνο 800 900 1000 εξυπηρετεί Δευτέρα έως Παρασκευή 7:00-23:00 και Σάββατο 10:00-20:00, ενώ το τηλέφωνο 800 400 4000 εξυπηρετεί όλο το 24ωρο καθημερινά.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως η ΔΕΗ δε μπορεί να λύσει όλα σας τα προβλήματα, γιατί απλά είναι ένας πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας όπως είναι και οι υπόλοιπες εταιρίες.

Από την άλλη πλευρά, ο ΔΕΔΔΗΕ είναι ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας και όλοι οι πάροχοι υπάγονται σε εκείνον.

Για παράδειγμα, οι μετρήσεις στα ρολόγια για την κατανάλωση kWh ρεύματος πραγματοποιείτε από εργαζομένους τεχνικούς του ΔΕΔΔΗΕ και όχι του κάθε παρόχου. Επίσης, για περιπτώσεις ρευματοκλοπής ή ρολογιού με βλάβη ή αίτησης για νυχτερινό ρεύμα, κλπ, πάλι αρμόδιος είναι ο ΔΕΔΔΗΕ.

– 2 –

Ακριβώς από κάτω φαίνονται οι εξής πληροφορίες:

  • Ονοματεπώνυμο πελάτη
  • Διεύθυνση αποστολής λογαριασμού ΔΕΗ

Προσοχή, καθώς η διεύθυνση σε αυτό το σημείο αφορά καθαρά το πού θα στέλνεται ο έντυπος λογαριασμός και όχι το πού πραγματικά βρίσκεται η οικία την οποία αφορά ο λογαριασμός και στην οποία έγινε η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος.

Μπορεί, δηλαδή, ο λογαριασμός να αφορά σπίτι στη Θεσσαλονίκη και στο πάνω μέρος να γράφει διεύθυνση στην Αθήνα, γιατί ο πελάτης εκεί θέλει να λαμβάνει τον λογαριασμό του.

Αν έχετε δηλώσει ότι θέλετε μόνο ηλεκτρονικό λογαριασμό και όχι έντυπο, πάλι θα αναγράφεται η διεύθυνση αποστολής γιατί μπορεί π.χ. να θέλετε να καταθέσετε σε κάποια υπηρεσία τον λογαριασμό ΔΕΗ σας ως αποδεικτικό τόπου μόνιμης κατοικίας.

– 3 –

Από κάτω υπάρχει πλέον στους λογαριασμούς ένα αρνητικό χρηματικό ποσό (π.χ. -399,02€) και εξηγείται δίπλα ότι αυτή είναι η κρατική επιδότηση ΤΕΜ, δηλαδή του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης.

Με απλά λόγια, είναι η έκπτωση που δίνει το κράτος και μειώνει τους φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος. Έχει ήδη γίνει η αφαίρεση του ποσού από τον λογαριασμό, οπότε αν π.χ. βλέπετε -399,02€ και από κάτω το ποσό πληρωμής 200€, αυτό σημαίνει ότι αντί να δώσετε 599,02€ (399,02€ + 200€) για το ρεύμα που καταναλώσατε, καλείστε μετά την έκπτωση να πληρώσετε μόνο τα 200€.

Η κρατική επιδότηση δεν υπάρχει σε όλους τους λογαριασμούς γιατί αφορά μονάχα τους κυμαινόμενους και όχι τους σταθερούς. Στη ΔΕΗ, για παράδειγμα, αφορά τους οικιακούς λογαριασμούς Γ1, Γ1Ν και myHome Open, καθώς και τους επαγγελματικούς Γ21, Γ22 και Γ23.

Αν έχετε τιμολόγιο με σταθερή τιμή της κιλοβατώρας, δε δικαιούστε την κρατική επιδότηση. Αν έχετε τιμολόγιο με κυμαινόμενη τιμή της κιλοβατώρας ανά μήνα, δικαιούστε την κρατική επιδότηση.

– 4 –

Τέλος, στο πάνω αριστερό μέρος του λογαριασμού θα βρείτε τον κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής και το barcode από κάτω.

Ο κωδικός ηλεκτρονικής πληρωμής, ή το «RF» όπως συνηθίζουμε να τον αποκαλούμε, χρησιμεύει για την πληρωμή στο www.dei.gr, σε καταστήματα ΔΕΗ, στις τράπεζες, σε σούπερ μάρκετ, σε καταστήματα ΟΠΑΠ, ηλεκτρονικά μέσω e-banking και γενικά οπουδήποτε πληρώνονται λογαριασμοί ΔΕΗ ή λογαριασμοί με «RF».

Ο κωδικός ηλεκτρονικής πληρωμής είναι σταθερός και μοναδικός για εσάς, μιας και περιέχει τον αριθμό συμβολαίου σας (που αναγράφεται στο πίσω μέρος του λογαριασμού).


Ανάλυση & επεξήγηση ενός λογαριασμού ΔΕΗ

– 5 –

Κάτω από το barcode πληρωμής βρίσκεται το είδος του λογαριασμού που κρατάτε στα χέρια σας. Συνήθως τα είδη λογαριασμού διακρίνονται σε:

  • Έναντι – Η κατανάλωση ρεύματος για την οποία κοστολογείστε δεν είναι η πραγματική, αλλά υπολογίζεται με βάση ιστορικά στοιχεία σας, όπως καταναλώσεις αντίστοιχης χρονικής περιόδου προηγούμενου έτους και την εικόνα των καταναλώσεων του τρέχοντος έτους.
  • Έναντι πελάτη – Η κατανάλωση ρεύματος για την οποία κοστολογείστε θεωρείται πραγματική, καθώς εσείς έχετε στείλει τις ενδείξεις του ρολογιού σας στη ΔΕΗ (ή στον ΔΕΔΔΗΕ), μέσα στη χρονική περίοδο που πρέπει να το κάνετε (δείτε παρακάτω).
  • Εκκαθαριστικός – Ο τεχνικός του ΔΕΔΔΗΕ περνάει ανά 4μηνο, παίρνει την ένδειξη του ρολογιού και κοστολογείστε για την πραγματική κατανάλωση σας στο 4μηνο.
  • Τελικός – Πρόκειται για έναν εκκαθαριστικό λογαριασμό που αφορά παροχή στην οποία αποφασίσατε να «κόψετε» εσείς το ρεύμα με Λύση Σύμβασης Προμήθειας ή αλλάξατε πάροχο (εταιρία). Ως τελικός δηλώνει ότι δε θα υπάρξει επόμενος έως ότου συνδέσετε και πάλι το ρεύμα, δηλαδή κάνετε νέο συμβόλαιο με τη ΔΕΗ.
  • Έκτακτος – Πρόκειται για λογαριασμούς που εκδίδονται εκτός τακτικών ημερομηνιών καταμέτρησης (π.χ. λόγω διόρθωσης ενός λογαριασμού).

Ας δούμε με ένα παράδειγμα πώς λειτουργούν οι λογαριασμοί στην πραγματικότητα:

Έστω ότι αναφερόμαστε στο 4μηνο από 1η Ιανουαρίου έως 30η Απριλίου. Το πρώτο δίμηνο βγαίνει ο (κατ’εκτίμηση) έναντι λογαριασμός και αφορά το δίμηνο κατανάλωσης 1η Ιανουαρίου έως 28η Φεβρουαρίου. Το επόμενο δίμηνο βγαίνει ο (πραγματικός) εκκαθαριστικός λογαριασμός και αφορά το τετράμηνο κατανάλωσης 1η Ιανουαρίου έως 30η Απριλίου.

Αυτό σημαίνει πως αν είχατε χρεωθεί στον έναντι περισσότερες κιλοβατώρες από αυτές που είχατε καταναλώσει, ο εκκαθαριστικός έρχεται και διορθώνει το λάθος αφαιρώντας σας τα παραπάνω € που είχατε χρεωθεί στον έναντι.

Για να μην υπάρχει η γκρίνια σχετικά με τους φουσκωμένους έναντι λογαριασμούς που περιέχουν κατ’εκτίμηση κατανάλωση ρεύματος, μπορείτε κάθε φορά να δίνετε εσείς τη μέτρηση και να έχετε λογαριασμούς έναντι πελάτη που θεωρούνται πραγματικοί μιας και έχετε δει εσείς τη μέτρηση του ρολογιού σας.

Σε κάθε περίπτωση, δε χάνονται παραπάνω χρήματα που τυχόν πληρώνετε στον λογαριασμό σας.

– 6 –

Δίπλα από την ένδειξη «Τιμολόγιο» μπορείτε να βρείτε το πρόγραμμα που έχετε στη ΔΕΗ και βάσει του οποίου χρεώνεστε.

Για παράδειγμα, το Γ1 είναι το απλό κυμαινόμενο πρόγραμμα με τιμή που αλλάζει ανά μήνα. Το Γ1Ν είναι το ίδιο, μόνο που το «Ν» δηλώνει πως υπάρχει και νυχτερινή χρέωση. Εδώ θα βρείτε και ενδείξεις όπως «Κ.Ο.Τ.» ή «Ευάλωτοι» για όσους δικαιούνται Κοινωνικό Τιμολόγιο ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, όπως και «myHome Open», «myHome Enter», κλπ, για άλλα τιμολόγια.

Όλα τα τιμολόγια αναφέρονται στο site της ΔΕΗ.

– 7 –

Δίπλα από την ένδειξη «Διεύθυνση ακινήτου» μπορείτε να δείτε πού βρίσκεται το ρολόι (και το σπίτι) το οποίο αφορά ο λογαριασμός που κρατάτε στα χέρια σας.

Προηγουμένως είδαμε τη διεύθυνση αποστολής λογαριασμού στο πάνω δεξί μέρος του λογαριασμού, ενώ τώρα βλέπουμε την πραγματική διεύθυνση που βρίσκεται η οικία η οποία έχει καταναλώσει το ρεύμα.

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η διεύθυνση ακινήτου και η διεύθυνση αποστολής λογαριασμού είναι ίδιες και άλλες που δεν είναι.

– 8 –

Δίπλα από την ένδειξη «Επόμενη καταμέτρηση» μπορείτε να ενημερωθείτε για την ημερομηνία στην οποία θα περάσει ο τεχνικός του ΔΕΔΔΗΕ για να δει την κατανάλωση σας στο ρολόι σας και να εκδοθεί ύστερα ο εκκαθαριστικός 4μηνος λογαριασμός σας.

Φροντίστε εκείνη τη μέρα το ρολόι σας να είναι προσβάσιμο από τον τεχνικό. Για παράδειγμα, ξεκλειδώστε την πόρτα σε περίπτωση που την κλειδώνετε ή φροντίστε να είναι κάποιος στο σπίτι να ανοίξει την πόρτα αν τα ρολόγια βρίσκονται εντός του σπιτιού ή της πολυκατοικίας.

Αν δε μπορέσει να γίνει η καταμέτρηση και δεν εκδοθεί εκκαθαριστικός, θα μαζευτούν πολλοί έναντι και ο επόμενος εκκαθαριστικός ίσως είναι φουσκωμένος γιατί θα αφορά παραπάνω από 4μηνη κατανάλωση (π.χ. 8μηνη).

– 9 –

Δίπλα από την ένδειξη «Αριθμός παροχής» μπορείτε να μάθετε τον αριθμό του ρολογιού σας.

Ο αριθμός θα είναι της μορφής «123456789-012». Τα πρώτα εννέα νούμερα είναι ο αριθμός ρολογιού σας, ενώ τα τελευταία τρία μετά την παύλα είναι ο λεγόμενος «διάδοχος» και αφορά το συμβόλαιο σας για να μπορεί να σας εντοπίζει ο πάροχος (ΔΕΗ) και ο ΔΕΔΔΗΕ.

Σε ένα ρολόι δηλαδή, μπορεί κάποιος να έχει συμβόλαιο με τη ΔΕΗ και να έχει αριθμό παροχής «123456789-010». Ο επόμενος που στο ίδιο ρολόι θέλει να βάλει το όνομα του γιατί π.χ. αγόρασε το σπίτι, θα κάνει νέο συμβόλαιο με τη ΔΕΗ και θα έχει αριθμό παροχής «123456789-020». Ο διάδοχος, δηλαδή, από «010» αλλάζει σε «020» για να δηλωθεί το επόμενο όνομα που μπαίνει στον λογαριασμό της ΔΕΗ.

Σε επικοινωνία με τη ΔΕΗ ή τον ΔΕΔΔΗΕ, καλό είναι να γνωρίζετε τον αριθμό παροχής σας για να μπορούν να σας βρίσκουν εύκολα.

– 10 –

Το «ποσό πληρωμής» είναι αυτό το οποίο καλείστε να πληρώσετε για κάθε λογαριασμό που λαμβάνετε στα χέρια σας και από κάτω η «εξόφληση έως» είναι η προθεσμία μέχρι να το κάνετε.

Αν περάσει η ημερομηνία εξόφλησης, ο λογαριασμός από ανεξόφλητος θεωρείται ληξιπρόθεσμος.

Στο σημείο αυτό εμφανίζεται και η πάγια εντολή αν υπάρχει, για πελάτες που θέλουν ο λογαριασμός τους να εξοφλείται αυτόματα μέσω λογαριασμού τραπέζης.

Η πάγια εντολή ρυθμίζεται από την τράπεζά σας και όχι από τη ΔΕΗ.


Ανάλυση & επεξήγηση ενός λογαριασμού ΔΕΗ

– 11 –

Από τις αναλύσεις στο μπροστινό μέρος του λογαριασμού μπορείτε να πάρετε μια γενική ιδέα για τα σύνολα των ποσών. Σημαντικό ρόλο παίζει το «Προηγούμενο Ανεξόφλητο Ποσό», το οποίο αφορά προηγούμενους λογαριασμούς που λάβατε και δεν πληρώσατε ή αργήσατε να πληρώσετε.

Πολλές φορές μπορεί ο προηγούμενος λογαριασμός να πληρωθεί αφού έχει εκδοθεί ο επόμενος, κι έτσι αν και το ποσό του προηγούμενου λογαριασμού έχει εξοφληθεί, αυτό να αναφέρεται στον επόμενο λογαριασμό ως ανεξόφλητο. Στην περίπτωση αυτή απλά το αγνοείτε, όπως γράφει και ο λογαριασμός.

Επίσης, όταν υπάρχει προηγούμενο ανεξόφλητο ποσό και θέλετε να μάθετε πόσο σας ήρθε η χρέωση του τελευταίου λογαριασμού, αρκεί να κάνετε μια αφαίρεση. Για παράδειγμα, 50€ το προηγούμενο ανεξόφλητο ποσό, 150€ το συνολικό ποσό πληρωμής του τρέχοντος λογαριασμού, άρα 150€ – 50€ = 100€ η χρέωση μονάχα του τρέχοντος λογαριασμού.

– 12 –

Στη δεξιά πλευρά υπάρχει η ένδειξη «Ημ/νία Έκδοσης» που αφορά την ημέρα που εκδόθηκε ο τρέχων λογαριασμός που κρατάτε στα χέρια σας. Βοηθάει σε περίπτωση που αφορά προηγούμενο ανεξόφλητο ποσό και γνωρίζετε πως αυτό έχει εξοφληθεί μετά την έκδοση του τρέχοντος λογαριασμού.

Επίσης, βρίσκεται η «Κατανάλωση Ηλεκτρικής Ενέργειας» που αφορά τον αριθμό κιλοβατωρών (kWh) που καταναλώσατε στην «Περίοδο Κατανάλωσης» που αναγράφεται, π.χ. 02/09/22 έως 02/10/22, δηλαδή 31 ημέρες όπως αναγράφεται δίπλα από την ένδειξη «Ημέρες».

Να θυμάστε πάντα να ελέγχετε τι είδος λογαριασμού κρατάτε για να ξέρετε αν πρόκειται για πραγματική κατανάλωση (εκκαθαριστικός, έναντι πελάτη, τελικός) ή κατ’εκτίμηση κατανάλωση (έναντι).


Ανάλυση & επεξήγηση ενός λογαριασμού ΔΕΗ

– 13 –

Στο κάτω μέρος του λογαριασμού, κάτι που ίσως πολλοί δεν παρατηρείτε, είναι πως αν έχετε προηγούμενες ανεξόφλητες πληρωμές μπορεί να έχετε και «Ειδοποίηση διακοπής ρεύματος».

Μην περιμένετε να σας σταλεί ξεχωριστή επιστολή για διακοπή ρεύματος λόγω χρεών. Θα υπάρχει στον λογαριασμό που κρατάτε και να έχετε το νου σας αν υπάρχει ειδοποίηση διακοπής ρεύματος σε παραπάνω από 2-3 λογαριασμούς.

– 14 –

Επίσης, στο κάτω μέρος του λογαριασμού στη μπροστινή πλευρά, για όσους έχετε σταθερά προγράμματα MyHomeEnter, μπορείτε να βρείτε πότε λήγει η ετήσια ή διετής σύμβαση σας.

Καλό είναι να το γνωρίζετε για να επισκεφθείτε ένα κατάστημα ΔΕΗ λίγο πριν τη λήξη και να σας καθοδηγήσουν οι υπάλληλοι σχετικά με τα τιμολόγια που θα συμφέρουν οικονομικά εκείνη τη χρονική περίοδο.


Πίσω όψη λογαριασμού

Ανάλυση & επεξήγηση ενός λογαριασμού ΔΕΗ

– 15 –

Πάμε τώρα στο πίσω μέρος του λογαριασμού, όπου πρώτα συναντάμε κάποιες προσωπικές πληροφορίες από τις οποίες μας ενδιαφέρει κυρίως η «εγγύηση».

Στο παράδειγμα, έχει δοθεί 100€ εγγύηση από τον πελάτη για το συγκεκριμένο συμβόλαιο. Αυτό σημαίνει πως αν ο πελάτης κάνει διακοπή ρεύματος στη ΔΕΗ ή απλά αλλάξει πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, η εγγύηση αυτή θα του επιστραφεί.

Ο τρόπος επιστροφής δεν είναι αυτός που πιστεύουν όλοι, ότι δηλαδή γίνεται κατάθεση όλου του ποσού σε IBAN λογαριασμού τραπέζης.

Πάντα βγαίνει ένας τελικός (εκκαθαριστικός) λογαριασμός για την περίοδο κατανάλωσης από τον τελευταίο λογαριασμό έως και τη διακοπή ρεύματος (ή αλλαγή παρόχου) και μέσα σε αυτόν τον λογαριασμό συνυπολογίζονται η εγγύηση και οι όποιες χρεώσεις προκύψουν.

Επομένως, ο τελικός λογαριασμός δείχνει αν υπάρχει επιστροφή (πίστωση) ενός χρηματικού ποσού ή όχι, αναλόγως αν η εγγύηση είναι μεγαλύτερη από τα χρέη που θα προκύψουν ή μικρότερη.

– 16 –

Κάτω από τις προσωπικές πληροφορίες υπάρχουν οι «Ενδείξεις μετρητή». Εκεί αναφέρεται ο αριθμός μετρητή, δηλαδή ο αριθμός ρολογιού που είδαμε πως είναι ίδιος με τον αριθμό παροχής (τα πρώτα 9 ψηφία).

Στον «Τύπο ένδειξης» συνήθως υπάρχουν οι επιλογές «11» για την ημερήσια χρέωση και «12» για τη νυχτερινή χρέωση (για όσους έχουν μετρητή που την υποστηρίζει).

Αν πρόκειται για έναντι λογαριασμό, δηλαδή με κατ’εκτίμηση κατανάλωση, τα επόμενα πεδία για «Τελευταία καταμέτρηση», «Προηγούμενη καταμέτρηση» και «Διαφορά καταμέτρησης» θα είναι κενά.

Στο παράδειγμα έχουμε εκκαθαριστικό και βλέπουμε:

  • Στο πεδίο «Τελευταία καταμέτρηση» την καταμέτρηση που έγινε για τον λογαριασμό που κρατάμε στα χέρια μας
  • Στο πεδίο «Προηγούμενη καταμέτρηση» την καταμέτρηση που είχε γίνει στον προηγούμενο εκκαθαριστικό λογαριασμό
  • Στο πεδίο «Διαφορά καταμέτρησης» την αφαίρεση για να προκύψει τι κατανάλωση έγινε στο χρονικό διάστημα που αφορά τον τωρινό λογαριασμό.

Ορθώς, λοιπόν, το «Σύνολο κατανάλωσης» είναι ίδιο με τη «Διαφορά καταμέτρησης».

Αν πιστεύετε πως έχει γίνει λάθος καταμέτρηση, δείτε αυτή που αναφέρεται στο πεδίο «Τελευταία καταμέτρηση» του λογαριασμού, στη συνέχεια δείτε το ρολόι σας και θα πρέπει το ρολόι σας να δείχνει την ίδια ή μεγαλύτερη καταμέτρηση για να είναι όλα οκ.

Διαφορετικά, αν το ρολόι σας δείχνει μικρότερη μέτρηση από αυτή που αναγράφεται στην «Τελευταία καταμέτρηση», τότε έχει γίνει λάθος καταμέτρηση από τον τεχνικό του ΔΕΔΔΗΕ και επικοινωνείτε μαζί τους.

– 17 –

Στο κάτω μέρος του πλαισίου με τις ενδείξεις μετρητή αναφέρεται το χρονικό διάστημα στο οποίο μπορείτε να δώσετε εσείς την ένδειξη του μετρητή μέσω του ηλεκτρονικού λογαριασμού (e-bill) της ΔΕΗ, της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης της ΔΕΗ ή των καταστημάτων ΔΕΗ.

Δε μπορείτε να δίνετε την ένδειξη όποτε θέλετε εσείς, αλλά αυστηρά εντός του χρονικού διαστήματος που γράφει ο λογαριασμός σας.

Αν είναι σειρά του έναντι λογαριασμού να εκδοθεί, θα λάβετε έναντι πελάτη με τις ενδείξεις σας, διαφορετικά αν είναι σειρά του εκκαθαριστικού λογαριασμού να εκδοθεί και περάσει τεχνικός του ΔΕΔΔΗΕ για την καταμέτρηση, θα υπερισχύσουν οι μετρήσεις του τεχνικού.

Επίσης, αν έχετε επιλέξει μηνιαίο λογαριασμό μέσω του e-bill θα μπορείτε να δίνετε ενδείξεις κάθε μήνα, διαφορετικά κάθε δίμηνο.


Ανάλυση & επεξήγηση ενός λογαριασμού ΔΕΗ

Στο δεξί μέρος του λογαριασμού γίνεται ανάλυση των χρεώσεων. Τα δύο μπλε πλαίσια που κυρίως μας ενδιαφέρουν είναι αυτά που αναφέρονται στις χρεώσεις της ηλεκτρικής ενέργειας. Τα υπόλοιπα γκρι πλαίσια αφορούν άλλες χρεώσεις όπως δημοτικά τέλη, δημοτικούς φόρους, ερτ, φπα, κλπ.

– 18 –

Στο πλαίσιο «Χρεώσεις προμήθειας ΔΕΗ» υπάρχουν οι χρεώσεις και πιστώσεις που αφορούν την κατανάλωση κιλοβατωρών (kWh) του τρέχοντος λογαριασμού.

Μεγάλη προσοχή για όσους έχετε κυμαινόμενα τιμολόγια και αλλάζει η τιμή του ρεύματος ανά μήνα. Στον λογαριασμό σας θα βλέπετε να έχετε χρεωθεί την αρχική τιμή της ΔΕΗ, δηλαδή:

  • 0,48600€ ανά κιλοβατώρα για το μήνα Αύγουστο
  • 0,78800€ ανά κιλοβατώρα για το μήνα Σεπτέμβριο
  • 0,59500€ ανά κιλοβατώρα για το μήνα Οκτώβριο
  • κλπ.

Αν παρατηρήσετε όμως καλά, θα υπάρχει εντός πλαισίου η «Επιδότηση κράτους» και ένα ποσό πίστωσης δίπλα (με αρνητικό πρόσημο), ώστε οι προηγούμενες αρχικές τιμές της ΔΕΗ να μειώνονται σε:

  • 0,14900€ ανά κιλοβατώρα για το μήνα Αύγουστο
  • 0,14900€ ανά κιλοβατώρα για το μήνα Σεπτέμβριο
  • 0,15900€ ανά κιλοβατώρα για το μήνα Οκτώβριο
  • κλπ.

Έτσι υπολογίζεται η τελική τιμή της κιλοβατώρας ανά μήνα, απλώς δε γίνεται ανάλυση των κρατικών επιδοτήσεων στον λογαριασμό (αναφέρεται απλώς ένα συνολικό ποσό) και πολλοί μπερδεύονται και νομίζουν ότι πληρώνουν τις αρχικές τιμές της ΔΕΗ.

Επίσης, εντός πλαισίου υπάρχουν και οι πάγιες χρεώσεις ανά μήνα (π.χ. 3,5€ για Γ1 και Γ1Ν), καθώς και τυχόν πιστώσεις (αφαιρέσεις) για περιπτώσεις όπου υπάρχουν πελάτες με Κοινωνικό Τιμολόγιο (Κ.Ο.Τ.) ή που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες.

– 19 –

Από κάτω, στις «Ρυθμιζόμενες χρεώσεις», περιλαμβάνονται οι χρεώσεις για χρήση του Εθνικού Ηλεκτρικού Συστήματος, ανεξαρτήτως του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας. Κοινώς, χρεώσεις του ΔΕΔΔΗΕ που υπολογίζονται με βάση τις κιλοβατώρες που έχετε καταναλώσει.


Τέλος, στον λογαριασμό υπάρχουν κάποιες χρήσιμες πληροφορίες και ενημερώσεις που μπορείτε να διαβάσετε. Καλό είναι να τις γνωρίζετε.

Επίσης, παραπάνω πληροφορίες για ανάλυση ενός λογαριασμού μπορείτε να βρείτε στο site της ΔΕΗ, καθώς και άλλες χρήσιμες πληροφορίες που ίσως δε γνωρίζετε.

Προηγούμενο Άρθρο

Ποια η διαφορά Ομάδας & Κοινότητας στις Viber ομαδικές;

Αφήστε μια απάντηση

Όλα τα σχόλια περνούν από στάδιο έγκρισης πριν δημοσιευτούν. Να έχετε υπομονή. Οποιαδήποτε προσβλητικά ή spam σχόλια διαγράφονται άμεσα.

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Προτού πατήσετε την επιλογή για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας, βεβαιωθείτε πως έχετε διαβάσει την Πολιτική Απορρήτου του fomo.gr και πως συμφωνείτε με αυτήν.